2 Haz 2008

csı mersın

ewwwwet arkdhsashlar yenıden basımdan gecmıs korkutucu we etnık ogeler tasıyan bır anımla daha basbasasınız umarım korkmuyorsunuzdur korkmayın he cunku bu olayıda cozdum we etkısız hale getırdım sımdı buradan paylasmak ıstıyorum umarım bu seruwenımıde heyecanla okursunuz we yıne bana tebrık ıle tesekur meıllerı gonderırsınız mesela en son manısa turgutluda yasadıgım vaka ıcın bana mılyonlarca tebrık mesajı geldı herkese cok selamlar ozelıkle fotorafını yollayan bayanlar oldu fakat uzgunum kızlar ben gamzemden baskasını sevemem ancak yasarsak kucukbır kacamak yasarız o kadar yanı gonul ılıskısı konusunda bana pek guvenmeyın cok canlar yakmıslıgım var zamanında ;)))) turgutlu halkındanda bızı bes gozlu dedenın zulmunden kurtardın dıye emaıl sms we mektuplar geldı hepsını tek tek okudum we cewaplandırdım bır kac ılımızden daha mesajlar geldı sırasıyla hepsını halledıp buraya koyucam. zaten bu yasadıgım olay da maılerden bırının davetıyle olmus bır olay ve ben olayı cozdum bakalım meılde bıze ne yazmıshlar:

Sewgılı Korkuncc,
Bu cumlelerı sana mavıyle yesılın bulustugu cenet kosesı guzel Mersın'ımızın Erdemlı ılcesınden yazıyorum. Burada cok tuhaf olaylar oluyor. Lutfen buraya gel we bızı bu derten kurtar. Bırada Fakılı adında bır köy var. Buradan tasınıp baska yterlere yerlesenler ölüyor. Dıyceksın nasıl bılıyosun.. Bunları yazmak cok acı ama o koyde yasayan we Merzıfon'a tasınan dayım wefat ettı. Onu buldugumuzda gozlerı cok korkutucu bısey gormus gbı acılmıstı. Lutfen buraya gel sanırım sımdıde benım pesımde hemen gel yoksa cok kotu seyler olaaaaacak ıste geldı su anda odamda duruyor benı de oldurecek ımdaaaaaaaaatttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt


Bu satırları okudugumda ıcım uprerdı we gozumden bır damla yas suzuldu. Bu cocugun hayatını kurtarabılırdım eyer gun ıcerısınde bana maıl atan kızlardan bırısıyle bulusup kucuk bır kacamak yapmasaydım...... Ama artık cok gectı hemen arkadasım ercanı we bır arkadasımızın babasını arayıp mersıne gıtmemız gerektıyını soyledım. We onlar cantalarını hazırlayana kadar ınternete gırerek Fakılı koyunu arastırmaya basladım. Internete koyle ılgılı sunlar yazıyordu...

Alata vadisinin doğu yakasında kurulu olan Fakılı köyünde, ormanlık alan ve özellikle de çam ağacı çoktur. Köy, vadinin yamaçlarında kuruludur. Çevre köylere kar düşer, ama köye hiç düşmez. Nüfusu çok az olmasına rağmen dağınık bir yapıya sahiptir. Köyü kuranın 1520'li yıllarda Tarsus'tan bu bölgeye yerleşen Fakih adında bir hoca olduğu rivayet edilmektedir. Bu bölge hiç kimsenin oturmadığı bir yerdir. Fakih hocanın bilgi ve kerametine inanan insanlar bu bölgeye yerleşir. Fakih hocanın burada iki çocuğu olur. Köye, nüfusu artınca Fakih'in yurdu anlamında Fakihli adı verilir. Zamanla bu söyleyişten dolayı Fakılı şekline dönüşür.

en azından bıraz bılgı sahıbı olmustum tam o sırada kapı caldı gelen dostum ercan we bır arkadasımızın babasıydı hemen arabaya atlayıp mersın yoluna koyulduk yolda adapazarı pamukowa metın dınlenme tesıslerınde durarak sıcak gozleme we ayran yemeyı ıhmal etmedık tabı :D asagıda metın dınlenme tesıslerındeyken kız arkım gamzeyı ararken cekılmıs bır fotorafım war. resmı ceken arkım ercan arkada kapının orda duran sıluet ıse bır arkadasımızın babası.


gozlemelerımızı yedıkten sonra mersıne dogru olan yolumuza koyulduk bırsuru resım cekıldık fakat burası fecebook olmadıgı ıcın bır resımle ıdare edeceksınız kızlar. burada onemlı olan yasadıklarım. lutfen okuyun we ders alin.
mersıne wardıgımızda fakılı koyunu sorduk yarım saat kadar bır mesafeymıs arabaya atladıgımız gıbı solugu fakılıda aldık. koy halkı bızı gozyasları ıcınde karsıladı hepsı mecburen orada kalmıslar koyden tasınan oluyormus. muhtar cok gızemlı bır adamdı hatta ercan "kesın bu olduruyordur koydekıler gıtmesın dıe" dedı. bır arkadasımızın babası da olmaz oyle sey dedı we bır sıgara yaktı... koyun camısıne gıttık ben hala olayın parapısıkolojı yonuyle we mıstık boyutuyla ılgılenıyordum. orada ımamla bıras sohpet ettıkten sonra bır takım seyler ogrenmıstık... koyden tasınanları olduren fakıh hocaydı. ama nasıl olur fakıh hoca 1520 yılında yasamıs bırısı... neyse camı hocası bıze dagda fakıh hocanın koye ılk geldıgınde yerlestıgı kulubenın harıtasını cızdı fakat adam gıdıp yazması gereken seylerı arapca yazdıgından 15 dakkada gıdılen yerı 4 saatte bulduk. kulubenın ıcınde bır takım ısıklar yanıp sonuyordu. bız bunu basta dıyanet ıslerı tarafından koyulmus bır tur sus falandır dıye dusunduk ama ısın aslı oyle deyılmıs!!! pencereden ıcerı baktıgımızda ıcerıde muhtarı gorduk mumlar yakmıs kollarını kesmıs we bır yıldız resmı cızmıstı kollarından akan kanları bu yıldızın ıcıne damlatıyordu sonra bır duman cıktı we cok korkunc yaslı bır adam gorduk bu kesınlıkle fakıh olmalıydı. fakıh ortaya cıkar cıkmaz pencereye dogru bıze baktı ve hırlamaya basladı bız cok korkmustuk. ben "haydı beylerrrr baslıyoruzzz" dıye bagırdım aynı anda ucumuz bırden (ben ercan we bır arkadasımızın babası) awuclarımızı acarak 3 kuluvallak bı elham dualarını sırayla okuduk. fakıh "hayırrrrrrrrrrrrr benı sımdılık yendınız ama yıne gerı gelıcemmmmmm" dıye bagırdı ben de "o zaman bunu da al fakoooooo" dıyerek ustune bırde subaneke duasını okuyup amın dıyerek fakıhın ustune ufledım. fakıhın oldugu yerde sımdı sadece bır avuc toz kalmıstı. onu mahvetmıstık oleyy be cok ıyıyız bu ıste... muhtar bunu gorunce dehsete kapıldı we kacmaya basladı. onu dagdakı ormanın derınlıklerınde yakaladık we tekme tokat dowduk. neden yaptıgını sorduhumuzda ıse koyden kımsenın gıtmesın dıye yaptıgını soyledı. bır arkadasımızın babası kemerını cıkarttı we onu orada bulunan agaca ayagından bagladık sonra koye donduk koydekıler bızı dawul zurnalı bır senlıkle karsıladı sabaha kadar halay cektık turkuler soyledık gıtar caldık we eylendık koyun yaslı kadınları bıze yolda yerız dıye oranın yerel yemeklerınden olan keskekten yaptılar we yanımıza werdıler sagolsunlar sonra ıstanbula donduk we gazetelerde okudugumuz bır haberle tekrar o anı yasadık....

flash flash flash mersının bır koyunde muhtarı ayılar parcaladı fecı sekılde dowulmus we ayagından orada bulunan bır agaca kemerle baglanmıs olan muhtarı gece ayı gelıp yemıs kemerın uzerındekı parmak ızlerı bır arkadasımızın babasına aıt we polıs su anda onu her yerde arıyor


bunu duyan arkadasımızın babası teslım oldu fakat delıl yetersızlıyınden bıraktılar we bızde bunu keskek yıyerek kutladık eyer sızınde boyle yasadıgınız maceralar warsa tanısmak gorusmek ısterım herkese selam byeeeee

1 yorum:

delibal dedi ki...

ağğğğğğğhhhhh allahın manyağı öldüm lan öldüm. gözünden süzülen bir damla yaşa sıçayım ahhhahhahhaaağğğğğğ XD