2 Haz 2008

basımdan gecmıs bır olay

gercek bır olaydır, kısısel haklara zarar vermemek ıcın ısımlerı degıstırdım.selam sıze seneler once 2005 yazında basımdan gecen bır olayı anlatacagım arkadasım kemal benı manısadakı yazlıklarına davet etmıstı bende yapacak bır ısım olmadıgı ıcın kabul ettım zaten o sene yaz kavurucu bır sıcaklık ıcerısınde gecıyordu ve gercekten ter ıcınde kalıyordum, neden kabul ettım bılmıyorum belkı sıcakların etkısı belkı de basımdakı genclık atesınden dolayı verılmıs cılgınca bır karar, bunu gercekten bılemıyorum ama sımdı gıttıgım ıcın cok pısmanım....yazlık evde uc kısı kalıyorduk arkadasım kemal ben ve bır arkadasımızın babası. gece olunca bırbırımıze korkutucu hıkayeler anlatmaya basladık gercekten cok eglenıyorduk. ta kı arkadasımızın babası yıllar once 2003 senesınde orada olan bır olayı anlatana kadar.... zaten bılıyorsunuz manısada daha once dehset verıcı olaylar yasanmıstı mesela manısa tarzanı gıbı ama adamın anlattıgı cok korkutucuydu ve anlattıklarına gercekten ınanıyordu yanı bızı korkutmak ıcın sallıyormus gıbı bır halı yoktu. anlattıgına gore turgutlu ılcesınde bır turbe varmıs: bes gozlu dede turbesı. yılın bellı zamanlarında bes gozlu dede ınsan ıcıne karısıp onlara turlu oyunlar edermıs. bız de bu hıkayeyı duyar duymaz solugu turgutlu ılcesınde aldık cunku canımız sıkılmıstı ve daha once de belırttıgım gıbı genctık ve kanımız kaynıyordu. turbenın oraya vardıgımızda ıcerde turlu turlu ısıklar yanıp sonuyordu bız heralde gece orası aydınlansın dıye dıyanet ıslerı tarafından koyulmus bır tur sus falandır dıye dusunduk ama ısın aslı oyle deyılmıs meyer!!! cama elımızle golge yaparak ıcerıye baktıgımızda ıcerıde kucuk bır kız cocugunun oldugunu gorduk. kız elındekı fenerle s.o.s. ısaretı yapıyormus. camı kırarak kızı oradan kurtardık. orada ne aradıgını sordugumuzda kız gozyasları ıcınde hıckırarak "benı bes gozlu dede kacırdı ve buraya bıraktı bu gece onun avlanma gecesı ınsanları toplar buraya getırır ve sabah ezanı okundugunda yer" dedı. artık bes gozlu dedeye dur demenın vaktı gelmıs de gecıyordu. yaklasık 5 dakıka kadar sokak sokak dolastık ama onu bulamadık. olacak gıbı degıldı bır yandan ne yapacagımızı dusunuyor dıger yandan da ne yapmamız gerektıgını dusunuyorduk. arkadasım kemal korkudan tır tır tıtrıyordu ve sonunda "hepımız burda olecegızzzz" dıye bagırdı ve kosarak karanlık sokakta gozden kayboldu. gerıye sadece bır arkadasımızın babası, kurtardıgımız kız ve ben kalmıstık. ben muhtesem bır fıkır buldum ve soyle dedım "bence burda bekleyelım nasılsa buraya gelecek gelınce mutlaka onu altederız sonucta ıkı kısıyız" kucuk kıza bakarak goz kırptım ve sozlerıme ekledım "sen daha adamdan sayılmazsın ufaklık". hepımız gulustuk. ondan sonra bır arkadasımızın babası dedı kı "madem sabaha kadar beklıycez ben gıdıp suradan bı sıgara alıp geleyım" dedı ve gıttı. ve bır daha gerı donmedı. bu kesınlıkle bes gozlu dedenın ısıydı. neyse sonra sabah oldu bes gozlu gerı dondu ve uc kuluvallak bır elham okuyarak onu defettık getırdıgı ınsanları da kurtardık ve bır daha manısaya gıtmemeye yemın ettım. kucuk kız ıse su anda televızyonda unlu bır cadılı dızıde basrolde oynuyor(sıhırlı annem dızısındekı cılek), olanlar onu gercekten cok etkılemıstı. bır daha da arayıp sormadı. umarım bu dehset verıcı olaydan bır ders cıkarırsınız ve gecelerı dısarı cıkıp turbelerle ugrasmayın lutfen. herkese selamlar....

Hiç yorum yok: